Peugeot Sport przedstawił nowy model oparty na bazie 308. Najnowsza propozycja marki to wyścigowy 308 Racing Cup, który ma rywalizować w wyścigach i wielogodzinnych zawodach wytrzymałościowych na całym świecie.
Wyścigowy model 308 Racing Cup nie będzie dopuszczony do zwykłego ruchu drogowego, jego środowiskiem naturalnym mają być natomiast przeróżne wyścigi, puchary, wyścigi samochodów turystycznych czy też intensywne zawody wytrzymałościowe.
Najnowsza propozycja marki Peugeot Sport to mocna modyfikacja “cywilnego” Peugeota 308 GTI. Zmiany dotknęły chociażby silnika – W najmocniejszej wersji GTI silnik oferował on aż 270 KM mocy, wyścigowa 308 ma natomiast aż 308 KM i możliwe jest, że liczba koni może jeszcze wzrosnąć. Inne zmiany to ulepszone zawieszenie, sześciobiegowa skrzynia ze sterowaniem sekwencyjnym i łopatkami przy kierownicy oraz wyczynowe hamulce z sześciotłoczkowymi zaciskami.
Producent zadbał także o profesjonalne wyposażenie z wyścigowym sznytem – pojazd zostanie zaopatrzony w skrzydło rodem z pucharu WTCC, klatkę bezpieczeństwa zgodną z normami FIA i regulowane zawieszenie.
Producent zapewnia, że wyścigowa 308 będzie lekka, waga pojazdu ma się wahać między 1000 a 1050 kg. Niestety nie zdradzono jeszcze szczegółów na temat przyśpieszenia i maksymalnej prędkości wyścigowego modelu Peugeota.
Peugeot 308 Racing ma zadebiutować w październiku na salonie we Frankfurcie. Kilka tygodni później auto będzie jeździło na na torze im. Paula Ricarda we Francji. Według zapewnień producenta sportową 308 będzie można startować m.in. w niemieckim pucharze VLN, hiszpańskim CER, włoskim CITE, belgijskim BGDC oraz w wyścigach długodystansowych w ramach 24H Series. 308 Racing Cup ma zastąpić u Peugeota markowy puchar RCZ Racing Cup.
Sprzedaż wyścigowej 308 zapowiedziano na koniec przyszłego roku.
Grzegorz Kowalewski
fot. Peugeot Sport