Nowe modele Porsche

Marka Porsche zapowiedziała premierę topowych modeli 911. Pojazdy, które pojawią się na początku 2016 roku będą mocniejsze, szybsze i mocno dopieszczone.

 

Nowe modele będzie można zobaczyć po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych NAIAS w Detroit pod koniec stycznia 2016 roku.

Jedna z najważniejszych i oczywistych zmian polega na zwiększeniu mocy – topowe modele serii 911 – 911 Turbo oraz 911 Turbo S – będą miały o 15 kW (20 KM) mocniejsze silniki.

Producent podkreślił, że obie wersje będą dostępne w wersjach coupe i kabriolet a model Porsche 911 Turbo będzie napędzany  podwójnie turbodoładowanym, 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,8 litra. Samochód, który zadebiutuje w styczniu 2016 będzie miał imponującą moc 540 KM, jej przyrost to efekt  modyfikacji kanałów dolotowych głowicy, wprowadzenia nowych dysz wtryskiwaczy i wyższego ciśnienia paliwa.

Drugi z premierowych modeli – 911 Turbo S będzie oferował aż 580 KM mocy (jej przyrost osiągnięto wprowadzając większe turbosprężarki). Model 11 Turbo S Coupé rozpędzi się od 0 do 100 km/h w ciągu 2,9 sekund, a jego prędkość maksymalną ustalono na 330 km/h ( o 12 km/h więcej niż wcześniejsza wersja). Model 911 Turbo ma się natomiast rozpędzić 0 do 100 km/h w 3,0 sekundy i osiągnąc prędkość maksymalną 320 km/h, czyli 5 km/h szybciej od wcześniejszego modelu.

Producent podkreślił, że nowe modele będą miały przyzwoite spalanie – w cyklu mieszanym będzie ono wynosiło od 9,1 do 9,3 litra na 100 km.

Twórcy samochodów udostępnią kierowcom cztery tryby jazdy Normal, Sport, Sport Plus i Individual, które będzie można przełączać na nowej kierownicy GT o średnicy 360 mm, podobnej do tej z modelu 918 Spyder. Nowością będzie również funkcja Sport Response, która na maksymalnie 20 sekund aktywuje najlepszą możliwą reakcję silnika i skrzyni biegów. Takie rozwiązanie przyda się na przykład podczas wyprzedzania i będzie można po nie sięgać z dowolną częstotliwością i w każdym z trybów jazdy

Inne nowe rozwiązania to ceramiczne hamulce PCCB (dostępne w modelu 911 Turbo S), radarowy system kontroli pasa ruchu  i układ podnoszenia przedniej osi, który na życzenie o 40 mm zwiększa prześwit nad przednim spojlerem przy niewielkich prędkościach (dostępne w modelu 911 Turbo).

Zmiany pojawią się także kokpicie 911 Turbo. W wyposażeniu seryjnym tego pojazdu pojawi się nowy, system multimedialny PCM z nawigacją internetową i nagłośnieniem Bose. Szczególnie wymagający kierowcy będą mogli również dokupić system audio firmy Burmester.

Grzegorz Kowalewski

fot. Porsche