25-lecie współpracy McLarena z markami JVC i Kenwood zaowocowało specjalnym modelem samochodu sportowego. Koncepcyjny model McLaren 675LT JVCKENWOOD to propozycja głównie dla miłośników gadżetów i elektroniki.
Model 675LT JVCKENWOOD po raz pierwszy został pokazany na targach elektroniki użytkowej Consumer Electronics Show w Las Vegas. To koncepcyjne auto oparto na popularnym modelu coupe 675LT, które producent określał jako “najmocniejszy, najszybszy, najbardziej zorientowany na kierowcę i najbardziej zaawansowany aerodynamicznie model z rodziny Super Series”. Obietnice McLarena zostały spełnione, model cieszył sę dużą popularnością – 500 jego egzemplarzy udało się sprzedać w ciągu kilku miesięcy. Zapotrzebowanie na inne samochody z tej serii (570S i 540C) jest aż tak duże, że w fabryce McLarena od lutego ruszy praca na dwie zmiany,a zatrudnienie tam znalazło dodatkowe 250 nowych osób.
Koncept 675LT JVCKenwood to pokaz możliwości nowoczesnej elektroniki i ekskluzywnych rozwiązań dla kierowców, którym zależy na wygodzie. W modelu można więc znaleźć tapicerkę ze skóry Nappa i nowego rodzaju tworzyw sztucznych oraz detale z włókien węglowych.
Projektanci zdecydowali się również zrezygnować z lusterek, które zastąpiły kamery i cyfrowe ekrany JVCKenwood (Digital Rear View Monitor). Takie rozwiązanie staje się coraz bardziej popularne (pojawiło się m.in w produkowanym seryjnie Volskwagenie XL1) i pozwala na zaoferowanie kierowcom dobrego widoku z tyłu auta i jednocześnie poprawę aerodynamiki. W koncepcyjnym modelu dodano również trzecią kamerę, która znajduje się nad tablicą rejestracyjna i pokazuje kierowcy to, co dzieje się z tyłu auta. Aby zwiększyć bezpieczeństwo w modelu zastosowano również wyświetlacz przezierny z oprogramowaniem Advanced Driver Assistance Systems. To urządzenie oprócz informowania o parametrach pojazdu potrafi również ostrzegać o niebezpieczeństwie na drodze.
W środku modelu 675LT JVCKenwood można znaleźć także kubełkowe fotel i nietypowy element, czyli kierownicę z modelu McLaren P1 GTR. Nowy samochód marki McLaren dostał czarny lakier Onyx i ozdobiono go srebrnymi pasami, biegnącymi przez bok i środek nadwozia. Do wyglądu karoserii dopasowano również felgi (ze stopów lekkich), w kolorze błyszczącej czerni.
Projektanci nie zaglądali pod maskę i nie wprowadzili żadnych zmian związanych z mocą i prędkością bazowego samochodu.
Grzegorz Kowalewski
fot. Mclaren