Marka Opel ujawniła szczegóły na temat sportowego modelu GT. Ten samochód zachwyca nowoczesnymi rozwiązaniami i stylistyką nawiązującą do dawnych modeli marki, rozczarowuje jednak pod względem osiągów.
Opel GT, mimo swoich futurystycznych rozwiązań mocno zakorzeniony jest w przeszłości marki Opel. Świadczą o tym liczne nawiązania i zapożyczenia. Eksperci i dziennikarze motoryzacyjni podkreślają bowiem, że lekkie linie i proporcje przypominają kształty konceptu Experimental GT z 1965 roku i seryjnego modelu GT z 2013 roku, czerwone opony na przedniej osi marka Opel zastosowała chociażby w ekstrawaganckim i kultowym modelu motocyjla Opel Motoclub 500 z roku 1928. Kształty modelu GT nawiązywać mogą być również nawiązaniem do modelu Vauxhall XVR z 1966 roku.
Stylistyczne Opel GT bazuje na koncepcyjnej Monzie z 2013 roku, podobnie jak w przypadku tego modelu wpakowano do niego wiele nowoczesnych i nowatorskich pomysłów. Samochód pozbawiono więc klamek, klapy bagażnika, wycieraczek i lusterek bocznych (zamiast nich wykorzystano kamery i cyfrowe wyświetlacze). Sportową i agresywną sylwetkę auta podkreślają czerwony pasy, szyby w drzwiach przyciemno tak mocno, że na pierwszy rzut oka ciężko określić, gdzie kończy się szyba a zaczyna karoseria.
Trudno również zauważyć drzwi, które wycięto aż po same przednie koła. Brak klamek spowodował, że drzwi otwierane są elektrycznie, na dotyk właściciela pojazdu. Opel GT ma także nowoczesne światła, w modelu wykorzystało o reflektory w technologii IntelliLux LED, w tym przypadku jest to rozwiązanie już stosowane w seryjnym modelu Astra.
Model GT przyciąga również uwagę szczegółami – można tam zauważyć muskularne przetłoczenia, czerwone opony przednie i centralnie umieszczoną, podwójna końcówkę rur wydechowych.
Opel GT pod maską ma litrowy, turbodoładowany silnik o pojemności zaledwie jednego litra. Trzycylindrową, turbodoładowaną jednostkę z aluminium Umieszczony dla poprawy rozkładu masy i obniżenia środka ciężkości, tuż za przednią osią. Silnik rozwija 145 koni mechanicznych i 205 niutonometrów. Za przekazywanie napędu na tylną oś odpowiada sekwencyjną skrzynia biegów o sześciu przełożeniach, kierowca steruje nią za pomocą łopatek przy kierownicy. Nowy model Opla waży zaledwie tysiąc kilogramów i ma mało “sportowe” osiągi – auto rozpędza się do setki w czasie prawie ośmiu sekund i może rozwinąć prędkość maksymalną 215 kilometrów na godzinę.
Nowy Opel GT zadebiutuje już 3 marca 2016 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie.Producent nie zdradził, czy samochód może się pojawić w seryjnej produkcji, prawdopodobnie zostanie on techniczną ciekawostką, wyznaczającą przyszłe trendy w projektowaniu samochodów marki Opel.
Grzegorz Kowalewski
Fot. Opel.com