Odświeżone Subaru

Marka Subaru odświeżyła swój model BRZ Coupe. Samochód,  który przygotowano na 2017 rok będzie mocniejszy i atrakcyjniejszy; producent zaoferuje również ciekawy pakiet dodatkowego wyposażenia.

 

BRZ Coupe ma być sportowym samochodem z prawdziwego zdarzenia i pokazać swoje możliwości również podczas wyścigów. Nowy model wyposażono więc nowe sprężyny, amortyzatory, powiększony drążek stabilizacyjny tylnej osi, usztywniono także tylną ścianę z tablicą rejestracyjną oraz wzmocniono tylne nadkola. Takie zmiany mają zdecydowanie poprawić elastyczność, stabilności i komfort prowadzenia japońskiego coupe.

Producent podkreśla również, ze system kontroli stabilności został poważnie poprawiony i teraz tryb jazdy “sport” zamieniono na opcję “track”. Inne udoskonalenia to obniżenie przekładni głównej (ma to poprawić przyśpieszenie) i wprowadzenie do standardu wyposażenie, które często jest opcjonalne, czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsena, który będzie działał na tylnej, napędzanej osi.

Sportowy charakter samochodu nie oznacza jednak oszczędnego wnętrza i rezygnacji z wygód dla kierowcy. W BRZ Coupe pojawi się więc np. 4,2-calowy, wielozadaniowy wyświetlacz LCD obok obrotomierza, system multimedialny StarLink z wyświetlaczem o średnicy 6,2 cali i nowa kierownica. W coupe pojawią się również 10-ramienne felgi o średnicy 17 cali i asystent ruszania pod górkę (Incline Start Assist), który będzie standardem w każdej wersji pojazdu. Na zewnątrz samochodu pojawią się nowe zderzaki, progi i aluminiowy spojler oraz przednie i tylne światła w technologii LED. Właśnie ten model samochodu będzie pierwszym, seryjnym Subaru z takim rozwiązaniem.

Co pod maską? Pojawi się tam umieszczony z przodu, czterocylindrowy motor typu boxer. Silnik przeszedł wiele zabiegów, których celem było zmniejszenie tarcia, pojawiły się tam więc nowe zawory, wał korbowy i głowice cylindrów.

W wersji samochodu na rynek amerykański moc pojazdu ustalono na 208 koni mechanicznych i 212 niutonometrów. Przeniesieniem mocy zajmie się ręczna, 6-stopniową skrzynia biegów. Sportowe Subaru będzie ważyło około 1263 kilogramów.

Od przyszłego roku szczególnie wymagający klienci będą mogli swoje Subaru wyposażyć w w fabryczny pakiet Performance Package. Pakiet ma być dostępny na rynku amerykańskim i znajdą  się w nim m.in sportowe amortyzatory firmy Sachs na obu osiach, unikatowe, aluminiowe felgi o średnicy siedemnastu cali oraz układ hamulcowy z większymi tarczami na obu osiach i zaciskami Brembo.

 

Grzegorz Kowalewski

fot. Subaru