Firma Caterham uzupełniła swoją gamę modeli Seven o auto pośrednie pomiędzy Seven 270 a Seven 360. Nowy model oznaczono numerem 310 i osiąga on moc 154 KM.
Caterham Cars to brytyjski producent lekkich samochodów sportowych. Firma z siedzibą w Caterham (hrabstwo Surrey w Anglii) produkuje warianty modelu 7, który jest następcą samochodu Lotus Seven Series 3 z 1968 roku (prawo do produkcji modelu kupiono od Lotusa w 1973 roku).
Najnowsza odmiana Caterhama nawiązuje do wyczynowego Superlight R300, osiąga 100 km/h w 4,8 s i może się pochwalić prędkością maksymalną 203 km/h. Pojazd napędzany motorem 1.6 Ti-VCT, który stosowany jest także w Fordzie Focusie. Z tego niewielkiego silnika udało się “wycisnąć” dodatkowe kilkanaście koni mechanicznych za pomocą nowych wałków rozrządu i systemów elektronicznych. Po takich zabiegach model oferuje 154 KM, napęd przenosi na tylną oś ręczna skrzynia o sześciu biegach.
Najnowszy model po raz pierwszy będzie wyposażony w opcjonalne przednie światła w technologii LED. Takie rozwiązanie ma się pojawić także w innych autach brytyjskiego producenta.
Twórcy pojazdu nie ukrywają dumy z jego stworzenia i traktują go jako “ukochane, choć nieplanowane dziecko”. Skąd takie określenie? Bo początkowo model miał być jedynie pakietem dla właścicieli Seven 270, ale po jazdach próbnych okazał się ideałem, zgodnym z filozofią firmy.
-Jeśli Caterham miałby zamiar zrobić ostatni samochód w swojej historii, to byłby właśnie ten model – powiedział dziennikarzom Simon Lambert, dyrektor techniczny Caterham Cars.
Nazwy modeli pojazdów marki Caterham pokazują (w zaokrągleniu) moc przypadającą na jedną tonę. Po wprowadzeniu nowego modelu aktualna oferta marki zaczyna się od 81-konnego Seven 125 z trzycylindrowym silnikiem Suzuki i kończy na 314-konnych modelach serii 620 z ponad dwulitrowymi silnikami Forda.
Producent zbiera już zamówienia na model 310, pierwsze egzemplarze zostaną jednak oddane w ręce właścicieli dopiero na początku przyszłego roku.
Grzegorz Kowalewski
fot. Caterham.