To będzie sportowy i nowoczesny samochód elektryczny dla szczególnie wymagających klientów. Ujawniono szczegóły modelu EMotion, który wprowadzi na rynek Henrik Fisker. Cechą charakterystyczną nowego modelu mają być wyjątkowo wydajne baterie.
Premiera ma być powrotem na rynek aut firmowanych nazwiskiem konstruktora Henrika Fiskera, stanowić będzie także kolejny etap burzliwej historii firm motoryzacyjnych, które były z nim związane.
Pierwsze auto firmowane tym nazwiskiem – Karma zostało zaprezentowane w 2008 roku i branża zareagowała na niego dużym entuzjazmem. Samochód był nowoczesny, miał dobre osiągi a jego twórca, Henrik Fisker miał doświadczenie w projektowaniu samochodów takich marek jak BMW i Aston Martin. W projekt zainwestowało wielu biznesmenów, w sukces marki wierzył nawet popularny aktor Leonardo Di Caprio, gdy zainwestował w rozwój marki.Dobra passa trwała jednak tylko kilka lat, gdy twórca marki postanowił ją opuścić interes zaczął upadać. Gwoździem do trumny był przypadku samoczynnych pożarów samochodów, które spowodowane były przez wadliwe baterie. W odpowiedzi na te przypadki firma obniżyła cenę samochodu, ale to nie przyniosło zamierzonych efektów. Ostatecznie, po głośnym upadku w 2013 roku firma została przejęta przez chiński koncern Wanxiang Group. Po trzech latach firm wznowiła działalność z nowymi właścicielami jako Karma Automotive, sam Fisker współtworzył firmę VLF Automotive, która chce stworzyć Karmę z silnikiem spalinowym z Corvette.
Najnowsza firma konstruktora została nazwana po prostu Fisker Inc i ma być jednym z największych wydarzeń przyszłego roku. Cele zostały postawione wyjątkowo wysoko – chodzi osiągnięcie pozycji technologicznego lidera w segmencie premium i klasie samochodów elektrycznych.
O szczegółach najważniejszego i premierowego modelu EMotion poinformowano przy okazji prezentacji wizualizacji pojazdu. Wiadomo więc, ze Emotion będzie miał charakterystyczne, unoszone do góry drzwi i zostanie zasilany litowo-jonowymi bateriami, które na jednym ładowaniu pozowlą na przejechanie aż 640 kilometrów. Konstrukcja baterii ma być oparta na grafenie, co zapewni ich wyjątkowo duża żywotność i umożliwi znacznie szybsze (niż w obecnych na rynku pojazdach) ładowanie.
Prototyp Emotiom na zostać pokazany w przyszłym roku, wtedy też zapowiedziano ujawnienie daty wprowadzenia pojazdu do produkcji.Obok modelu EMotion, który będzie adresowany do najbardziej zamożnych klientów, Fisker pracuje nad samochodem, który ma być produkowany i sprzedawany masowo.
Grzegorz Kowalewski
fot. materiały prasowe