Wolnossący silnik, imponująca moc i aerodynamiczne rozwiązania. Porsche Motorsport zapowiedziało wprowadzenie na rynek nowego modelu – 911 GT3 RS.
Marka Porsche przygotowuje się do wprowadzenie na rynek zupełnie nowej 911 (922), która ma zadebiutować już w połowie przyszłego roku i jednoczęsnie i żegna się z aktualną generacją właśnie za pomocą spektakularnego modelu 911 GT3 RS. Ta propozycja marki jest też już trzecim z kolei (po modelach 911 GT3 oraz 911 GT2 R) pojazdem GT dopuszczonym do ruchu na publicznych drogach wprowadzonym na rynek w ciągu jednego roku.
Najnowsza propozycja Porsche ma wyraźnie torowy rodowód. Jedną z cech charakterystycznych pojazdu jest więc ogromny tylny spojler (zamontowany na stałe), który jednocześnie nadaje GT3 RS atrakcyjny agresywny wygląd i ma konkretne zadania – poprawia trakcję podczas szybkiego pokonywania zakrętów i dociska tył auta do drogi. Nowy model posiada także część podzespołów wykorzystywanych również w wersjach torowych, m.in. podwozie w którym wahacze mają przeguby kulowe,
Wyczynowy charakter widać także w kabinie, która ma wyraźnie minimalistyczny charakter – zamontowano tam kubełkowe, mocno wyprofilowane fotele ze szkieletami wykonanymi z włókna węglowego. Wyjątkowo wymagający klienci mogą się zdecydować na pakiet Clubsport (bez dopłaty!), który zawiera klatkę bezpieczeństwa, ręczną gaśnicę, 6-punktowy pas i przygotowanie do montażu przełącznika odłączającego akumulator.Jeszcze inny pakiet nazwano Weissach i pozwala on na wyraźne zmniejszenie masy pojazdu – w tym wydaniu obręcze kół wykonane są z magnezu a elementy podwozia, nadwozia i wnętrza zamienione zostają na lekkie odpowiedniki z włókna węglowego.
Producent ujawnił, że sercem modelu 911 GT3 RS jest 4-litrowa, wolnossąca jednostka o 6 cylindrach. Moc jednostki napędowej to aż 520 KM (20 KM więcej niż w poprzedniku), imponująca jest także maksymalna prędkość obrotowa, która sięga aż 9000 obr./min. Za przeniesienie mocy odpowiada specjalnie dostrojona do tego modelu siedmiobiegowa przekładnia PDK. Znaczna moc silnika plus nacisk na zmniejszenie masy (w nowym modelu pojawiła się m.in. zmniejszona ilość wygłuszeń i lekka tylna pokrywa) musi oznaczać świetne osiągi. W przypadku najnowsze modelu Porsche jest to przyśpieszenie od 0-100 km/h w ciągu 3,2 sekund, prędkość maksymalna wynosi natomiast 312 km/h.
W Polsce nowy model ma się pojawić w połowie kwietnia 2018. Orientacyjna cena samochodu wyniesie około miliona złotych.
Grzegorz Kowalewski
fot. Porsche