Wiadomo już co będzie miała pod maską Acura NSX, czyli jedna z najbardziej i najdłużej oczekiwanych rynkowych premier tego roku. Ten sportowy samochód ma mieć 507 koni mechanicznych i zachwycać klientów nowatorskimi rozwiązaniami.
Prace nad stworzeniem spadkobiercy oryginalnego modelu NSX trwały prawie cztery lata a nad autem pracowali inżynierowie i styliści z Tochigi i Wako w Japonii oraz Raymond i Los Angeles w Stanach Zjednoczonych. Debiut Acury NSX miał miejsce na początku bieżącego roku, ale dopiero pod koniec października producent ujawnił szczegółową specyfikację samochodu.
Producent wielokrotnie podkreślał,że cura NSX będzie najbardziej zaawansowanym technicznie samochodem sportowym świata. Zastosowane rozwiązanie pokazują, że nie były to puste słowa. Nowatorski będzie chociażby silnik napędowy NSX, gdzie projektanci zdecydowali się użyć całkowicie nowej konstrukcji. Pod maską NSX znajdzie się więc spalinowa, widlasta, rozwidlona pod kątem 75 stopni szóstka o pojemności 3,5 litrów z dwiema turbosprężarkami i suchą miską olejową. Samochód wykorzystuje 9-stopniową, dwusprzęgłową skrzyni biegów o aż 9 przełożeniach i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Klasycznemu silnikowi towarzyszą silniki elektryczne. Pierwszu z nich jest elementem systemu Direct-Drive Motor i działa bezpośrednio na wał napędowy, jego dodatkowa funkcja polega na ładowaniu baterii. Acura NSX, czyli dwuosobowe coupe ma także używać dodatkowych dwóch silników elektrycznych ( Twin Motor Unit), które będą pracowały na przedniej osi i pomagały m.in. w szybkim pokonywaniu zakrętu oraz przyspieszeniach na prostej. Te silniki będą wykorzystywały litowo-jonowe baterie.
W wersji amerykańskiej Acura ma oferować 507 koni mechanicznych i 550 niutonometrów z silnika spalinowego, silniki elektryczne mają mieć odpowiednio 48 KM i 2 x 36,5 KM. Mimo dosyć znacznej wagi – 1725 kg pojazd będzie w stanie osiągnąć maksymalną prędkość około 300 Km/h, osiągnięcie 60 prędkości 60 mil na godzinę ma zająć (według nieoficjalnych informacji) około trzech sekund.
Coupe będzie wykorzystywało układ Integrated Dynamics System, który ustali cztery tryby jazdy – Queit (przy niskich prędkościach pracują tylko silniki elektryczne, V6 ograniczone jest do 4000 obr/min, cichy wydech), Sport (żadnych ograniczeń na V6), Sport+ (maksymalne wykorzystanie silników elektrycznych, skrzyni biegów i elektronicznych asystentów) lub Track (cała moc cały czas, rozluźnione systemy kontroli trakcji i stabilności).
Acura NSX ma mieć również wyjątkowo bogatą ofertę systemów wspomagających jazdę. W standardzie znajdzie się więc regulowane zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami, adaptacyjne, elektryczne wspomaganie kierownicy i układ hamulcowy, który pozowali na odzyskiwania energii kinetycznej. Imponująca jest również lista opcjonalnego wyposażenia, gdzie wymagający klienci znajdą między innymi dach z włókien węglowych i tarcze hamulcowe ze spieków węglowo-ceramicznych.
Grzegorz Kowalewski
Fot. materiały prasowe