Alfa Romeo Furia

Jak może wyglądać nowy model sportowego samochodu Alfy Romeo? Polski projektant samochodów i designer Paweł “Breshke” Czyżewski z Lublina stworzył śmiałą i nowoczesną wizję wirtualnego samochodu Alfa Romeo Furia.

 

Dwuosobowa Furia z unoszonymi do góry drzwiami to projekt, którego przygotowanie zajęło blisko 10 miesięcy. Polski projektant nie ukrywa, że tworząc nowoczesne i śmiałe linie wirtualnego pojazdu inspirował się takimi modelami i konceptami Alfy Romeo jak Carabo od Bertone, Tipo 33/2 Daytona, P33 Cuneo od Pininfariny, Tipo 33 Stradale, GTV Spider. Inspirację stanowiła także brazylijska Furia z silnikiem od Alfy Romeo zbudowana przez Toniego Bianco.

Wnętrze pojazdu zachwyca luksusem i nietypową budową kierownicy. W tym przypadku inspiracją na pewno był Chiron marki Bugatti, gdzie również zastosowano charakterystyczne rozwiązanie polegające na oddzieleniu w kabinie części kierowcy od części pasażera.

Co z napędem samochodu? Autor wirtualnego konceptu tłumaczy, ze nie jest inżynierem i ograniczył się tylko do stworzenia wyglądu samochodu. Nawet nie próbował przewidywać jaki silnik mógłby się znaleźć za plecami kierowcy.

Polski koncept stał się dosyć popularny wśród miłośników samochodów sportowych, wirtualny samochód chwalono za nowoczesne kształty i dopracowane wnętrze kabiny. O tym, czy projektanci Alfy Romeo zastosują podobne rozwiązania do polskiego konceptu będzie można się przekonać jednak najwcześniej w 2018 roku, bo właśnie wtedy ma powstać nowa, sportowa Alfa Romeo.

Jeśli przedstawiciele marki zrealizują ujawnione kilka lat temu plany to nowym modelem sportowym będzie większa wersja modelu 4c. W tym przypadku również ma zostać zastosowany kadłub z włókien węglowych stworzony w zakładach Maserati. Najnowszy sportowy samochód Alfy według wspomnianych planów ma być zasilany umieszczonym centralnie silnikiem o mocy co najmniej pół tysiąca koni mechanicznych.

Projektant samochodów i designer z Lublina ma na swojej koncie współpracę z kilkoma firmami motoryzacyjnymi. Wcześniej stworzył m.in koncepty nowych, wirtualnych samochodów marki Ferrari, dużą popularność przyniósł mu natomiast projekt z 2013 roku, gdzie wymyślił Bugatti Gangloff. Ten projekt stanowił połączenie Veyrona (pod kątem napędu i technologii), kształt karoserii to natomiast duża inspiracja przedwojennym modelem Bugattti Type 57.

 

Grzegorz Kowalewski

fot. materiały prasowe