Debiut Karmy Revero

Nowoczesny, ekologiczny, szybki i luksusowy. Właśnie taki ma być model Revero marki Karma Automotive. Producent ujawnił właśnie szczegóły swojego najnowszego dzieła.

 

Model Revero stanowi kontynuację działań popularnej i obiecującej marki Fisker, która przestała istnieć kilka lat temu. Najważniejszym dziełem firmy miała być hybrydowa limuzyna Karma, upadek pokrzyżował jednak takie plany. Na bazie dawnej marki powstały dwie nowe firmy, pierwsza z nich VLF Automotive, wykorzystuje model Karma do stworzenia limuzyny z silnikiem Corvette, druga firma – Karma Automotive zamierza możliwie wiernie kontynuować plany marki Fisker. Jej pierwszy nazwano właśnie Revero.

Luksusowa limuzyna ma być także ekologiczna. W tym celu cały dach auta pokryto 200-watowymi panelami słonecznymi. Producent podkreśla, że w ciągu jednego dnia, przy dużym nasłonecznieniu będą one w stanie wyprodukować energię elektryczną, która pozwoli na przejechanie prawie 2,5 kilometra. Luksusowy charakter wnętrz nie musi być osiągnięty za wszelką cenę, w modelu Revera wybrane panele wnętrz wykonane zostaną z drewna odzyskanego z upadłych drzew, podobna filozofia ma towarzyszyć wyborom materiału na tapicerkę.

Czterodrzwiowe Revero będzie hydrydą typu PHEV. Właściciele samochodu będą mieli do dyspozycji trzy tryby jazdy – wyłącznie przy pomocy zasilających silnik elektryczny baterii, wyłącznie przy pomocy służącego do produkcji energii elektrycznej silnika spalinowego i tryb Sport, gdzie za osiągi auta będą odpowiadały pracujące jednocześnie baterie i silnik benzynowy. Wiadomo już, że pod przednią maskę znajdzie się czterocylindrowy silnik spalinowy General Motors o mocy 238 koni mechanicznych, model Revera ma wykorzystywać natomiast baterie koncernu Wanxiang o pojemności 21,4 kWh. Jego silniki elektryczne mają dostarczyć mocy do 409 koni mechanicznych i 1330 niutonometrów.

Model Revero nie będzie lekki, samochód będzie ważył prawie 2 i pół tony. Mimo tego, limuzyna ma oferować całkiem przyzwoite osiągi w swojej klasie. Prędkość maksymalna wyniesie 200 km/h a samochód rozpędzi się do prędkości 100 km/h w czasie 5.4 sekund. Oczywiście, tylko w trybie Sport, w innych trybach rozpędzenie się do setki zajmie aż siedem sekund, producent ograniczył również prędkość maksymalną do 153 kilometrów na godzinę.

Dużą zaleta modelu ma być kilka sposobów na ładowanie baterii, co wcale nie jest standardem w przypadku samochodów elektrycznych i hybryd. Właściciel Revery, któremu zależy na czasie będzie mógł podłączyć swój pojazd do zewnętrznej stacji ładowania o mocy 40 kW (480V/110A) i naładuj 80 procent swoich baterii w czasie zaledwie 24 minut, gdy wykorzystane zostanie gniazdo 240V/32A ładowanie trwało będzie natomiast trzy godziny. Do naładowania baterii będzie można wykorzystać również pokładową ładowarkę 6,6 kW, która przy wykorzystaniu gniazda 120V/16 pozowali na napełnienie baterii w czasie około 10 godzin.

Wykorzystane w limuzynie baterie pozwolą na przejechanie do 80 kilometrów, wykorzystanie silnika benzynowego mocno zwiększy zasięg pojazdu bo aż do prawie 500 kilometrów.

Model Revero można już zamawiać. Cena tej nowoczesnej limuzyny zaczyna się od kwoty 130 tysięcy dolarów. 

Grzegorz Kowalewski

fot. materiały prasowe