Kolejna firma próbuje swoich sił w stworzeniu samochodu sportowego o napędzie elektrycznym. Brytyjska marka Alcraft Motor Company zaprezentowało model o nazwie GT, który ma niezłe osiągi i…ogromny bagażnik.
Premierowy i elektryczny samochód brytyjskiego start-upu został nazwany po prostu GT, twórcy zaprezentowali dotychczas tylko jego wizualizację i model w zmniejszonej skali. Pomysł brytyjczyków jest dosyć wyjątkowy, bo ich celem było stworzenie samochodu o sportowych osiągach i jednocześnie dużym stopniu praktyczności. Właśnie dlatego model GT posiada nadwozie typu shooting brake, nazywane czasem jako bardziej luksusowe kombi.
Praktyczny charakter pojazdu podkreśla jego pokaźny bagażnik (pojemność 500 litrów) i docelowa możliwość ustalenia czterech miejsc siedzących w układzie 2+2. Wiadomo już, że pod maską modelu GT znajdą się aż trzy silnikach trakcyjnych, w podłodze zostaną ukryte akumulatory w kształcie litery T (takie rozwiązanie można znaleźć np. w hybrydowym Chevrolecie Volcie). Naładowane akumulatory mają wystarczyć na przejechanie aż 480 km, co stanowi wyjątkowo dobry wynik w segmencie samochodów elektrycznych, taka wysoka pojemność jest również porównywalna nawet do konstrukcji Tesli.
Moc samochodu ustalono na ponad 610 koni mechanicznych, moment obrotowy wyniesie około 1170 niutonometrów. Model GT ma również oferować całkiem niezłe przyśpieszenie – do setki rozpędzi się w czasie trzech i pół sekund.
Co ciekawe, założyciel firmy – David Alcraft nie ma zbyt dużego doświadczenia w branży motoryzacyjnej, znany jest natomiast z sukcesów w sektorze medycznym. Do stworzenia pojazdu połączono więc siły z zakładem Delta Motorsport, który ma 12 lat doświadczenia w branży i zajmuje się m.in tworzeniem napędów hybrydowych i elektrycznych. Ta firma współtworzyła m.im. supercoupe Venom GT od Hennesseya, jej autorski pojazd to coupe Delta E4. Przy tworzeniu modelu GT pracował także Charles Morgan z Morgan Motro Company, za stworzenie karoserii odpowiedzialny jest natomiast Matt Humphries, który wcześniej projektował także dla Morgana.
Ujawniono, że karoseria GT ma powstać głównie z elementów z włókien węglowych, szklany dach pojazdu będzie oferowany w standardzie.
Produkcja samochodu ma ruszyć w 2019 roku i uzależniona jest od pozyskania funduszy poprzez akcję crowdfundingową. Zaplanowano stworzenie 15 egzemplarzy samochodu, każdy ma kosztować około 130-145 tysięcy funtów.
Grzegorz Kowalewski
fot. Alcraft