Włoska marka Maserati odświeżyła kultowy model GranTurismo. Do pojazdu wpakowano najnowsze rozwiązania techniczne, mocny silnik i kilka wyjątkowo luksusowych elementów.
Szczegóły na temat odświeżonej wersji modelu GranTurismo ujawniono pod koniec czerwca br. w Nowym Jorku. Jedną z ważnych zmian w nowym modelu będzie większy nacisk na poprawę aerodynamiki i bezpieczeństwa pieszych podczas uderzenia. Ma w tym pomóc karoseria przeprojektowana właśnie pod tym kątem w Maserati Design Centre. Nowa karoseria trafi także do kabrioleta, czyli GranCabrio.
W przyszłorocznym modelu pojawi się też wiele nowych elementów, m.in. przedni splitter, tylny dyfuzor, osłona chłodnicy, światła LED/Bi-Xenon, boczne wyloty powietrza i końcowki wydechu. Przedstawiciele włoskiej marki poinformowali również o zastosowaniu nowych zderzaków i felg – będą one jednocześnie odchudzone i wzmocnione, pojawią się także opony Pirelli P Zero czwartej generacji.
Co się pojawi w kabinie? Maserati zapowiedziało stworzenie wyjątkowo luksusowego i nowoczesnego wnętrza. W modelu 2018 deska rozdzielcza będzie mmiała zmienione detale, nowe elementy sterowania pojawią się w konsoli środkowej, a kieroowca i pasażerowie otrzymają do swojej dyspozycji wyrafinowany system infotainment z ekranem dotykowym o średnicy 8,4 cali oraz wysokiej klasy nagłośnienie Harman Kardon. System i nagłośnienie będzie oferowane w standardowej wersji pojazdu, producent poinformował, że kabina będzie wypełniała skóra oraz Alcantara z popularnego zakładu o świetnej renomie – Poltrona Frau.
Dwudrzwiowe coupe GranTurismo z 2007 roku dostępne był w wersji podstawowej z jednostką napędową V8 o pojemności 4,2 litra i mocy 405 KM, albo w wydaniu sportowym (zadebiutowała w 2008 roku) gdzie zastosowano silnik V8 o pojemności 4,7 litra i mocy 440 KM. Jak ujawniono, odświeżone Gran Turismo będzie używało wyłącznie silników o pojemności 4,7 litra. Dostępne będą dwie specyfikację tego napędu – wersja Sport i wersja MC Stradale, w obu przypadkach pod maską pojawi się wolnossące V8 o mocy 460 koni mechanicznych i momencie 520 Nm z suchą miską olejową. Wiadomo też, że odświeżona wersja Mc Stradale będzie charakteryzowała się takimi elementami, jak węglowe ospoilerowanie, zderzaki z powiększonymi wlotami powietrza czy wentylowana, węglowa maska silnika z widocznym karbonem.
GranTurismo MC potrzebuje 4,7 sekund na przekroczenie 100 km/h, a jego prędkość maksymalna sięga 301 kilometrów na godzinę.
Grzegorz Kowalewski
fot. materiały prasowe