Japoński roadster

Ma karoserię z włókien węglowych, charakterystyczne – unoszone do góry drzwi i będzie produkowany ręcznie w Japonii. Mowa nowym roadsterze “Made in Japan” o nazwie Kode57.

 

 

Japoński roadster Kode57  miał światową premierę na podczas amerykańskich targów – Monterey Car Week. Jego twórca – Ken Okuyama (twórca konceptów Ferrari Rossa i Maserati Birdcage i współtwórca Ferrari Enzo, P4/5 i Maserati Quattroporte) wyjaśnił, że nazwa samochodu nawiązuje do ważnego dla branży motoryzacyjnej roku 1957, kiedy to odbyły się premiery dwóch niezwykłych aut – Jaguara XKSS i Ferrari 250 Testa Rossa. Twórca Kode57 mocno inspirował się samochodami z tamtej epoki, nawiązania widać szczególnie w konstrukcji nadwozia, kształcie wąskiej przedniej szyby i prostocie kokpitu nowego pojazdu.

Prezentacji samochodu nie towarzyszyły niestety szczegóły na temat jego napędu. Na tym etapie wiadomo tylko, że roadster będzie wykorzystywał silnik V12 i będzie on “jednym z najmocniejszych na świecie”.Dziennikarze spekulują, że prawdopodobnie wykorzystany zostanie silnik Ferrari. Wiadomo także, że sprawą napędu zajmie się niemiecka firma Novitec Rosso, która przygotuje system pozwalający na tymczasowe zwiększenie prześwitu o 45 milimetrów.

Dwuosobowy Kode57 oparty został na podwoziu z aluminium, karoseria powstała z coraz bardziej popularnego materiału używanego w samochodach sportowych, czyli włókien węglowych. Kode57 będzie miał Charakterystyczne i odważne rozwiązanie, czyli unoszone do góry drzwi. Sportowy charakter pojazdu ma podkreślić skromny i prosty kokpit, producent nie zapomniał jednak o wygodzie i komforcie kierowców – Kode57 będzie więc miał tapicerkę ze skóry i zamszu Toray, elektrycznie regulowane fotele, regulowana kolumnę kierownicy i klimatyzację. W standardzie pojawi się także m.in ogumienie Pirelli P-Zero na 21-calowych felgach z przodu i 22-calowych felgach z tyłu.

Kode57 to już trzeci autorski pojazd japońskiego projektanta. Pierwsze modele – Kode7 oraz Kode8 zadebiutowały w 2008 roku na salonie samochodowym w Genewie i weszły później do limitowanej produkcji. Firma Kena Okuyama wciąż się rozwija – dysponuje już własnym studiem projektowym, fabryką w miejscowości Yamagata i oddziałami poza Japonią.

Model Kode57 na amerykańskim rynku ma kosztować 2,5 mln dolarów. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych modeli także tym razem liczba dostępnych egzemplarzy będzie ograniczona. 

Odważny ale i tajemniczy japoński samochód sportowy zyskał ostatnio światową sławę i popularność. Dużą reklamę marce zrobiło bowiem zamówienie pierwszego egzemplarza przez amerykańskiego boxera Floyda Mayweathera.

Prawdopodobnie powstanie tylko 5 egzemplarzy modelu Kode57.

 

Grzegorz Kowalewski

fot. materiały prasowe