Mocarny koncept

Dokładnie 1360 KM miałby oferować samochód DS X E-Tense marki DS Automobil. Koncepcyjne auto, które na razie powstało tylko na ekranach komputerów ma pokazywać trendy motoryzacyjne, które będą obowiązywać w 2035 roku.

Za stworzenie auta odpowiedzialna jest działająca w ramach marki Citroen marka DS Automobiles, która wyspecjalizowała się w tworzeniu stylowych i luksusowych pojazdów. Najnowszy pomysł projektantów – koncepcyjny model X E-Tense stanowiwyjątkowo daleką próbą przewidzenia przyszłych trendów w motoryzacji, koncept ma bowiem pokazywać rozwiązania, która będą aktualne w 2035 roku.

Twórcy auta podkreślają, że ma być ono ucieleśnieniem francuskiego, awangardowego stylu i mimo sportowego zacięcia oferować także wygodę i luksusy. Konstruktorzy nie bali się także wprowadzić do swojego projektu kilka wręcz rewolucyjnych rozwiązań. Jedno z nich to wyraźnie asymetryczny kształt auta i brak dachu dla kierowcy, który będzie prowadził auto na miejscu przesuniętym do przodu. Pasażer auta będzie natomiast podróżował pod przeszklonym dachem (do środka można się dostać za pomocą otwieranych do góry drzwi), w pewnym oddaleniu od kierowcy. Ujawniono również, że auto będzie przystosowane także do podróży trzech osób, dodatkowy pasażer zostanie więc umieszczony w wolnym miejscu obok kierowcy.

 

Atrakcyjnym i agresywnym kształtom asymetrycznego pojazdu będzie towarzyszył luksus w kabinach, gdzie pojawią się elementy z włókien węglowych, skóry i metalu. Twórcy auta są przekonani, że w 2035 roku tryb jazdy autonomicznej będzie już standardem, wychodzą więc kilka kroków do przodu i przewidują wyposażenie pojazdu w osobistego, holograficznego asystenta i sztuczną inteligencję Iris. Widowiskowym elementem wnętrza ma być także podłoga stworzona z elektrochromatycznego szkła. Odważni kierowcy będą więc mogli sprawić, żeby podłoga pojazdu była przezroczysta. Co jest celem takiego rozwiązania? Twórcy konceptu tłumaczą, że właśnie w ten sposób będzie można spotęgować wrażenie prędkości, lub w sposób wyjątkowo skuteczny skontrolować stan drogi. Nie zapomniano także o luksusach i wygodzie-pasażer dostanie więc do swojej dyspozycji rozbudowaną klimatyzację, fotel z funkcją masażu i wentylacji.

Tradycyjne ekrany w kabinie pojazdu mają zastąpić szklane ekrany, koncept ma także wykorzystywać autorskie światła DS LIGHT VEIL, które potrafią dostosować swoje natężenie w zależności od wymagań pasażerów, samochodu i otoczenia.

Mniej rewolucyjnie i oryginalnie przedstawia się sprawa napędu pojazdu. Wiadomo więc, że X-Tense będzie wykorzystywał dwa silniki elektryczne przy przedniej osi, jego właściciele otrzymają do swojej dyspozycji także kilka trybów jazdy. Wnormalnym trybie pojazd będzie miał niezłą moc 545 koni mechanicznych, w trybie torowym moc zwiększy się od oszałamiającej i jak na razie-niedostępnej w aktualnie produkowanych pojazdach mocy – 1360 KM (jeden megawat).

Grzegorz Kowalewski
fot. Ds Automobiles