Ten samochód jest najbardziej zaawansowanym technologicznie i najszybszym modelem w historii Forda. W Kanadyjskiej fabryce Multimatic w Markham powstały nowe egzemplarze całkowicie nowego Forda GT.
Najnowsza propozycja Forda – model Gt nawiązuje do dwóch dawnych modeli marki – słynnego pojazdu GT40, który w latach sześdziesiątych ubiegłego stulecia czterokrotnie wygrał wyści Le Mans i do modelu GT z 2004 roku, który używał silnika o mocy 550 koni i potrafił przyśpieszyć do 100 km w czasie 3,9 sekund. Nawiązania nie oznaczają jednak trzymania się dawnych technologii, Ford napakował bowiem swój supersamochód nowatorskimi rozwiązaniami i skupił się na poprawieniu osiągów.
Za napęd nowego Forda GT odpowiada podwójnie doładowany silnik 3.5 V6 EcoBoost o mocy 600 KM. Przedstawiciele marki konsekwentnie wykorzystują więc swój koncept silników EcoBoost, które cechują się poważnymi osiągami i niewielką pojemnością. W stosunku do modelu z 2004 roku silnik ma więc pojemność mniejszą o prawie dwa litry ale oferje większą moc – o prawie 100 KM i prędkość maksymalną – o 18 km/h. Osiągi nowego silnika są więc imponujące – jednostka dostarcza 656 koni mechanicznych (647 hp według norm SAE, prędkość maksymalna wynosi prawie 384 km/h. Za przeniesienie napędu odpowiada dwusprzęgłowa skrzynia biegów o siedmiu przełożeniach.
Ważne rozwiązanie, czyli podwójny układ wtryskowy – bezpośredni i wielopunktowy trafiło do silnika. Według producenta układa ma znacząono poprawić reakcję silnika na wcisnięcie gazu.
Sportowy supersamochód Forda wyposażono w pełni niezależne zawieszenie, z podwójnymi wahaczami (górny i dolny) na koło i elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Nabywcy będą mogli ustawić prześwit w dwóch położeniach – normalnym i do szybkiej jazdy.
Nowy Ford będzie używał specjalnego ogumienia Michelin, przednie tarcze hamulcowe będą współpracoway z sześciotłoczkowymi zaciskami, natomiast tylne zacisną cztery tłoczki. Układ przygotowała firma Brembo. Co ciekawe układ kierowniczy będzie miał hydrauliczne wspomaganie.
Aby podkreślić sportowy charakter samochodu rywalizował już on na 5 kilometrowej pętli Calabogie Motorsports Park w pobliżu miejsca produkcji. Producent podkreśla, że samochód pokonał 675-konnego McLarena 675LT z 2015 roku oraz 605-konne Ferrari 458 Speciale z 2013 roku. Zapowiedziano także próby sprawościowe na innych torach.
Grzegorz Kowalewski
fot. Ford.