Lotus idzie za ciosem. Trzy miesiące po premierze modelu Evora GT430 na rynku pojawiła się jego udoskonalona wersja – GT430 Sport.
Brytyjska marka ma dosyć proste sposoby na udoskonalenie swojego samochodu, najważniejsze zmiany polegały na rezygnacji ze zbędnych elementów, odchudzeniu pojazdu i pewnego rodzaju wygładzenia jego wyglądu. Efektem jest model Evora GT430
Sport, który automatycznie staje się najmocniejszym i najszybszym seryjnie produkowanym autem brytyjskiej marki, którym można jeździć po drogach publicznych.
Co ciekawe, konstruktorzy nowej wersji nie zaglądali za plecy kierowcy, gdzie wciąż znajduje się widlasta szóstka o pojemności 3,5 litrów, której towarzyszy sprężarka Edelbrock. Układ napędowy (podobnie jak w bazowym modelu) generuje 436 koni mechanicznych i 440 niutonometrów. Aby zwiększyć osiągi auta zdecydowano się natomiast na mocne przemodelowanie aerodynamiki. Model Sport wyposażono więc w pakiet aerodynamiczny, który składa się z dużego tylnego skrzydła, splittera i specjalnych deflektorów (wszystkie te elementy powstały z włókien węglowych), konstruktorzy pozbyli się natomiast przedniego splittera z wystającymi lotkam i wentylowanych nadkol z przodu pojazdu,Po zmianach auto stało się lżejsze o 10 kilogramów (na sucho waży jedynie 1248 kilogramów) a docisk aerodynaniczny spadł ze 250 w GT430 do 100 kilogramów. Lżejsze auto oznacza większą prędkość, teraz wynosi ona aż 315 km.h.
Klienci, którzy kupią samochód jeszcze w bieżącym roku będą korzystać z ręcznej, sześciostopniowej skrzyni biegów o maksymalnym efekcie obrotowym 440 Nm. W tej wersji pojazd przyśpieszy do 60 mph ciągu w 3,7 sekund, od nowego roku pojawi się w ofercie także automatyczna skrzynia biegów, która będzie miała większy moment obrotowy o 10 Nm i przyśpieszenie lepsze o całą sekundę.
Podobnie, jak i w modelu bazowym, standardowa wersja pojazdu będzie napakowana nowoczesnymi systemami i urzędzeniam, pojawią się tam m.in. drążki stabilizacyjne i sprężyny Eibach, wentylowane tarcze hamulcowe z zaciskami AP Racing, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu typu Torsen, regulowana kontrola trakcji z trybami Drive, Sport, Race i Off. Wiadomo tez, że pojazd będzie używał litowo-jonowa baterii i ogumienia Michelin Pilot Sport Cup 2, które w modelu Sport na obu osiach będzie węższe o 10 milimetrów.
Według obietnic producenta model Evora GT430 Sport ma pokonać fabryczny tor Hethel w czasie 1 minuty i 34 sekund. To o 4 sekundy szybciej niż ubiegłoroczny model, Lotus Elise Cup 220.Samochód można już zamawiać.
Grzegorz Kowalewski
fot. Lotus