Otwarta Huarya

Mniejsza waga, tak samo atrakcyjne kształty i astronomiczna cena. Pagani zaprezentowało kilka szczegółów na temat modelu Huarya Roadster.

 

Najnowszy model w ofercie Pagani ma być jedną z gwiazd marcowego salonu w Genewie, Roadster określany jest także nieskromnie jako “najbardziej skomplikowany model w historii firmy”. Ujawnione szczegóły techniczne samochodu pokazują jednak, że w tym określeniu może być wiele prawdy.

Dużym zaskoczeniem jest znaczne “odchudzenie” modelu, tym bardziej, że zazwyczaj stworzenie otwartej wersji pojazdu oznacza konieczność zastosowania wzmocnień nadwozia i dodania mechanizmu składania dachu. W wielu przypadkach otwarte wersje samochodów są więc znacznie cięższe od odpowiedników z dachem. Konstruktorom Pagni udało się jednak zmniejszyć wagę za pomocą zastosowania nowych materiałów kompozytowych. Auto waży teraz zaledwie 1280 kg, a więc o 70 kg mniej od wersji coupe.

Zmiany w stosunku do wersji coupe widać także w nadwoziu, gdzie pojawiło się kilka nowych elementów aerodynamicznych. Przeprojektowano więc dyfuzor, zamontowano węższy przedni zderzak, powiększono także wloty powietrza. Nowe elementy mają jednocześnie poprawić chłodzenie silnika i zwiększyć docisk przy dużych prędkościach.

Konstruktorzy nie ingerowali jednak zbyt mocno w napęd pojazdu. Po maską wciąż znajduje się jednostka V12 AMG, która została trochę podkręcona. Teraz moc pojazdu wynosi 767 KM, a moment obrotowy oscyluje w granicach 1000 Nm.

Przedstawiciele marki Pagani ujawnili także plany wprowadzenia na rynek limitowanej edycji BC, gdzie moc wzrośnie aż do 790 koni mechanicznych.

Chociaż nie ujawniono dokładnych osiągów pojazdu to niższa waga plus podkręcony silnik może oznaczać, że wersja roadster będzie piekielnie szybka. Tym bardziej, że słabsze i cięższe coupé osiąga setkę w 3,5 sekundy i rozpędza się do 370 km/h. 

Podobnie jak w innych modelach, także w Roadsterze wnętrze samchodu będzie ekstrawaganckie i luksusowe. Wiadomo już, w kabinie pojawią się beżowe skóry, dodatki z aluminium i włókna węglowego. Ten materiał może być także wykorzystany do stworzenia sztywnego i odpornego na warunku pogodowe dachu. Standardowo model będzie miał jednak materiałowe poszycie składanego dachu.

Huayra Roadster zadebiutuje oficjalnie na salonie samochodowym w Genewie. Wiadomo, że powstanie zaledwie 100 sztuk tego auta, którego cena wynosi aż 2 280 000 euro. Nieoficjalne źródła mówią o tym, że zarezerwowano już wszystkie modele samochodu.

 

Grzegorz Kowalewski

fot. Pagani