Retro roadster z Dubaju

Kraje arabskie mają coraz ciekawsze propozycje dla miłośników samochodów sportowych. Najnowszy projekt to Jannarelly Design-1, czyli roadster o kształtach nawiązujących do samochodów sportowych z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych ubiegłego stulecia.

 

 

Pomysł na stworzenie samochodu sportowego o retro wyglądzie powstał w głowach dwóch Francuzów, którzy mają duże doświadczenie w branży samochodów sportowych. Francuski, kreatywny duet tworzy Anthony Jannarelly i Frederic Juillot. Pierwszy z konstruktorów jest stylistą odpowiedzialnym za samochody sportowe W Motors i właścicielem jednego z modeli angielskiego Caterhama, drugi Francuz jest właścicielem Equation Composite, firmy specjalizującej się w elementach z włókien węglowych i szczęśliwym posiadaczem jednego z samochodów sportowych holenderskiej marki Donkervoort. Pomysłodawcy samochodu Design-1 działają w Dubaju i podkreślają, że ich dzieło jest wypadkową ich zainteresowań i próbą stworzenia idealnego, sportowego wozu dla szczególnie wymagających klientów.

 

Nietrudno zgadnąć, że roadster z Dubaju szczególnie zachwyci miłośników sportowych samochodów retro, pojazd wygląda bowiem jak samochody sportowe z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych ubiegłego wieku i budzi wyraźne skojarzenia ze słynną, amerykańską Cobrą.

Doświadczenie w tworzeniu elementów z włókien węglowych jednego z twórców zostanie oczywiście wykorzystane przy tworzeniu modelu Design-1. Auto ma bowiem powstać na przestrzennej, stalowej ramie z aluminiowymi przegrodami, którą przykryje właśnie karoseria z włókien węglowych i włókien szklanych. 

Twórcy samochodu nie zdradzili szczegółów na temat jego napędu. Wiadomo jedynie, że Design-1 będzie napędzany widlastą, 24-zaworową szóstka, która zostanie umieszczona w pozycji centralnej za plecami kierowcy i pasażera. Roadster będzie również posiadał napęd na tylną oś.

Wiadomo natomiast, że nabywcy auta będą mieli do dyspozycji wiele możliwości jego dopasowania do swoich potrzeb – dostępna będzie opcja zmiany kolorów i wykończenia, wprowadzone zostaną również wymienne panele karoserii, przednie szyby i elementy wpływające na aerodynamikę. Nabywcy otrzymają również wiele możliwości jeśli chodzi o wyposażenie dodatkowe.

Zaplanowano budowę tylko 30 egzemplarzy samochodu, twórcy obiecują, że samochody trafią do nabywców latem 2016 roku. Prototypowy egzemplarz zostanie natomiast pokazany na początku lutego przyszłego roku. Retro roadster z Dubaju oprócz rynków arabskich ma trafić także na rynki Europejskie i w Stanach Zjednoczonych Ameryki.

 

Grzegorz Kowalewski

fot. www.jannarelly.com