Brytyjska marka Caterham wprowadziła na rynek nowy model – Seven 620S. Ten drogowy roadster jest teraz bardziej pojemny i wygodny dla kierowcy.
Seven 620s to najszybszy roadster drogowy Caterhama, który stanowi modyfikację wyścigowego modelu 620R. Wprowadzone w 2016 roku zmiany sprawiają, że model Seven 620s będzie bardziej pojemny a kierowca będzie mógł łatwiej go modyfikować do swoich potrzeb.
Najważniejsza zmiana to wprowadzenie wydłużonego i poszerzonego podwozia (seria S5 zamiast S3), które zapewni więcej miejsca dla kierowcy i pasażera, więcej miejsca na bagaż; pozwoli również na zamontowanie większego zbiornika paliwa.
Producent zabdał również o wygodę kierowcy – inną nowością są bowiem opcjonalne, dostępne po raz pierwszy u Caterhama, podgrzewane fotele. Od 2016 roku bbędzie można je zamówić również do każdego innego modelu serii Seven, także do ekstremalnego modelu 620R.
Podobnie, jak w bazowym modelu 620 również w 620s znajdziemy przednie i boczne szyby (nie ma ich w wersji 620R), skórzane fotele, ogrzewanie, 15-calowe felgi z gumami Avon ZZS zamiast 13-calowych. Nie zmieniły się również takie elementy jak ręczna skrzynia biegów o pięciu przełożeniach, klatka bezpieczeństwa, kierownica Momo, deska rozdzielcza z włókien węglowych i czteropunktowe pasy bezpieczeństwa.
Nowy model napędzany będzie silnikiem Forda z rodziny Duratec z suchą miską olejową o mocy 314 koni mechanicznych, napęd będzie przeniesiony na tylną oś. Maksymalny moment obrotowy osiągnie 219 niutonometrów przy 7350 obr/min.
Przyzwoita moc w połączeniu z niewielką wagą pojazdu – tylko 610 kilogramów pozwoli na osiągnięcie imponującej prędkości i przyśpieszenia. Model Seven 620S przyśpieszy więc do prędkości 60 mph w czasie 3,44 sekund, roadster będzie mógł pędzić z prędkością 233 km/h.
Raodster Seven 620S został wyceniony na prawie 45 tysięcy funtów brutto.
Grzegorz Kowalewski
Fot. Caterham