Ruszyły zapisy dla przyszłych nabywców nowej propozycji marki Praga – modelu R1R. To sportowe coupe R1R będzie pierwszym drogowym modelem firmy Praga od blisko siedmiu dekad!
Marka Praga ma na swoim koncie już dobrze przyjęty torowy model R1. Ten supersamochód ważący tylko 592 kilogramy rywalizował przez kilka lat na europejskich torach wyścigowych i posiada moc 250 KM, albo 320 (w odmianie Turbo). W obu wersjach do napędu R1 użyto 2-litrowego silnika Renaulta i sekwencyjną skrzynię biegów Hewland.
Najnowsza propozycja marki, czyli sportowe coupe R1R ma nawiązywać do legendarnej historii marki i umożliwić użytkownikom jeżdżenie samochodem nie tylko po torach wyścigowych. W marcu 2015 model R1R otrzymał homologację i właśnie w ten sposób stał się pierwszym drogowym pojazdem firmy od 1947 roku.
Maszyna zbudowana jest wokół lekkiego kadłuba z włókien węglowych i kevlaru, który przykrywa węglowa karoseria i dysponuje między innymi regulowanymi amortyzatorami Koni.
Producent podkreśla, że stosunek mocy do masy przekracza 550 koni mechanicznych na tonę. Według zapewnień producenta duża część rozwiązań w R1R została zapożyczona z torowego modelu R1.
Chociaż producent auta zorganizował już zapisy dla osób, które chcą kupić R1R to nie podano jeszcze ostatecznej i szczegółowej specyfikacji pojazdu. Wciąż trwają bowiem jego ostateczne testy.
Grzegorz Kowalewski
fot. Praga