Audi A4 B8 Best-Performance – Wywiad z Wojciechem Malągiem

Pierwsze pytanie, opowiedz coś o sobie, kim jesteś, czym się zajmujesz na co dzień?

Mam na imię Wojtek, pochodzę z Jeleniej Góry, na co dzień mieszkam w Częstochowie gdzie w firmie BEST-Performance modyfikujemy klientom pojazdy. Pomagam ludziom w doborze zawieszeń, felg, opon oraz pakietów stylistycznych. Sądząc po sukcesie moich projektów nie znalazłem się tu przypadkowo 🙂 Dodatkowo wraz z powstaniem projektu Audi zostałem ambasadorem marki Vossen Wheels na Polskę. Aktywnie uczestniczę w rozwoju Tuningu w Polsce, pomagam również w organizowaniu największych imprez tuningowych.

Jakie było Twoje pierwsze auto?

Pierwszym własnym autem był uwaga fiat barchetta i chwilę po nim kolejny włoch fiat coupe… dopiero następne auto już było niemieckie i tak pozostało…

Skąd pomysł na modyfikowanie aut, jak to się wszystko zaczęło?

Chyba z przypadku… Auta kochałem od małego, jednak bardziej kochałem sport. Z chwilą gdy kontuzje uniemożliwiły mi czynne uprawianie sportu znalazłem nowe hobby. Zaczęło się wraz z pierwszym kupionym gwintem i felgami. Z każdą trafioną modyfikacją, poznanymi ludźmi na forach i zlotach pasja trwale się kształtowała w mojej głowie…

Jak Audi trafiło w Twoje ręce? Jak to było? Dlaczego wybór padł na nie?

W zasadzie sprawa była prosta, poszukiwałem wygodnego auta na co dzień gdy kończyłem bardzo fajny projekt Polo V5. Audi kupiłem z przypadku, w podróży służbowej od typowego handlarza. Nie wiązałem z nim większych planów, miało jeździć wygodnie, tanio, wszędzie tam gdzie polo nie mogło. No ale powstała wizja sprzedaży bratu polówki i mogłem poświęcić się jedynie a czwórce. Początkowo miało być tylko typowo po polsku czyli lekka gleba, koło, czysto… no ale apetyt rośnie w miarę jedzenia 😉

Z kim współpracujesz przy motoryzacyjnych projektach? Może robisz wszystko sam?

Osób, którym zawdzięczam pomoc przy budowaniu aut jest bardzo dużo i nie sposób ich docenić. Jeden jest specjalistą w toczeniu alu, drugi robi swapy silnika, trzeci dobrze klei żywice. Ja nie ukrywam sprawnie przeliczam offsety, dobieram felgi, mogę powiedzieć że lubię stylistykę, mieszanie styli, nietuzinkowe przeróbki. Lajtowe wymiany części, lekki detailing lub proste naprawy bieżące sam ogarnę jednakże nie lubię “drutów” i wiem że jeśli sam sobie z czymś nie poradzę to zostawiam to innym. Obecnie jestem w ekipie BEST-Performance i dużo przeróbek jest naszego autorstwa, więc stylistycznie lub mechanicznie musimy się wykazywać praktycznie na co dzień. Ta firma ma ogromny potencjał bo w naszej siedzibie rodzą się coraz to lepsze projekty!

Jakie sa Twoje najbliższe plany związane z autem?

Nic już przy aucie nie robię … to zdanie wypowiadam od 5 lat przynajmniej raz na dwa miesiące 🙂 powstały nawet jakieś memy ze mną w roli głównej. Teraz krótko, audi cały czas jest modyfikowane… z czasem gdy ten tekst będą czytali ludzie auto będzie miało pocięte nadkola gdyż przygotowuję pakiet poszerzeń do Audi kręconych na wkręty. Liczę na spore “hejty” bo w kraju OEM+ tego typu przeróbki są cenną pożywką dla internetowych napinaczy. Kolejnym planem na pewno będzie przebudowa jednostki oraz nowe koła pod bodykit. W planach są bardzo szerokie kute 3 częściowe felgi ze stanów, jednakże jeszcze nie wiem jaki wzór mi podejdzie. Ja nie należę do osób co spoczywają na laurach, sezon 2014 dla mojego projektu uważam za bardzo udany! Sporo nagród, dobrych słów od ludzi, jednak jeszcze moja ambicja nie została zaspokojona. Dopóki z wielkim bananem wychodząc z domu nie zobaczę okrutnego szerokiego bandyty, na widok którego ludziom pękają reklamówki, mój projekt będę uważał za otwarty…

Twoje auto marzeń?

Zawsze było to Audi R8, ale mam nadzieję że moim autem marzeń będzie mój projekt 🙂

Niezapomniana motoryzacyjna przygoda?

Zarówno pozytywnych jak i negatywnych było sporo 🙂 Z pozytywnych sytuacji mogę przytoczyć praktycznie każdą imprezę motoryzacyjną gdzie poznaję mnóstwo ludzi. Pamiętam również jak kiedyś pan Policjant chciał pobawić się zawieszeniem, które widział w jednym z odcinków Operacji Tuning z moim udziałem. Negatywną sytuacją na pewno był tegoroczny dzwon w sarnę podczas wyjazdu na najważniejszy zlot sezonu czyli Worthersee. Pod Pragą na autostradzie w nocy wyskoczyła mi sarenka 🙁 wakacje zmarnowane.

Życiowe bądź motoryzacyjne motto?

“Żyj tak, żeby twoja biografia stała się bestsellerem”

 Dziękujemy za wywiad

SPECYFIKACJA:

SILNIK: 2.0 tdi cr 200 km /420 Nm
UKLAD WYDECHOWY: końcówki AWE Tuning
ZAWIESZENIE: Airride
UKLAD HAMULCOWY: TTRS 370mm
BODY-KIT: w budowie poszerzenia, Dokładka RDX, dyfuzor csr, grill rs4 look, progi S4, lotka seibon
KOŁA: Vossen VFS-2 20×10.5 et42 , w 2015 będzie szerzej
ŚRODEK: Kompletne fotele S4, Kierownica, gałka plastiki RS4

Zdjęcia: Paweł Czech, Damian Oleksiński, Łukasz Elszkowski

 

Strona Audi na Facebook