W Drugiej części galerii z Muzeum Audi w Ingolstadt chciałbym skupić waszą uwagę przede wszystkim na dwóch modelach, które znalazłem na obrzeżu całego terenu Audi. Mam na myśli Audi R8 E-tron oraz Audi A1-E-tron. Oba modele stały przy stacjach ładujących podłączone do prądu ładując swe baterie. Z pozoru zarówno R8 E-tron jak i A1 E-tron wyglądają jak zwykłe auta koncernu Audi jednak spostrzegawcze oczy dostrzegą pewne zmiany takie jak inne felgi R8 przypominające łopaty wirników silników odrzutowych, zastąpienie tylnej szyby plastikową atrapą czy też oznaczenia E-tron. R8 E-tron napędzane jest dwoma silnikami elektrycznymi generującymi moc 380 koni oraz 820 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu czerwone Audi jest wstanie osiągnąć 100 km/h w czasie 4,2s. w 2012 roku Audi R8 mimo ograniczenia prędkości maksymalnej do 200 km/h pokonało słynny tor Nurburgring w czasie 8 minut i 9 sekund. Elektryczna wersja R8 byłaby wstanie pojechać nawet 250 km/h jednak wówczas jej zasięg drastycznie maleje. Kolejnym bardzo interesującym autem, na które chciałbym zwrócić Waszą uwagę jest prototyp Audi Quattro Concept. Koncept zaprezentowany na Paris Motor Show w 2010 roku miał uczcić trzydziestą rocznicę oryginalnego Audi Quattro oraz systemu napędu na cztery koła Audi. Samochód bazuje na Audi RS5 ze zmodyfikowanym pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI dysponującym mocą ponad 400 koni mechanicznych przenoszone na asfalt za pomocą manualnej sześciobiegowej skrzyni biegów oraz oczywiście napędu Quattro. Wszystko to pozwala na osiągnięcie pierwszej serki w czasie 3.9s. Muszę przyznać, że ten model prezentuje się bardzo okazale. Więcej informacji o innych modelach znajdujących się w muzeum Audi znajdziecie w innych częściach galerii, które dla Was przygotowałem. Zapraszam do zapoznania się z galerią.
Dawid Doluk