BMW E34 525i Touring – Wywiad z Sebastianem Politem

Pierwsze pytanie, opowiedz coś o sobie, kim jesteś, czym się zajmujesz na co dzień?

Prowadzę w Łodzi jedno z najstarszych w Polsce studiów auto-detailingu. Zajmuję się tym przez opisywane BMW! Po kupnie auta zainteresowałem się zaawansowaną kosmetyką i szybko odkryłem, że w moich okolicach nikt nie jest w stanie odpowiednio zająć się moim nabytkiem. Tak się to wszystko zaczęło…

Jakie było Twoje pierwsze auto?

Pierwszy wóz, którym jeździłem to przyprowadzony z Niemiec Citroen AX. Rejestracja auta byłaby droższa niż jego wartość, więc jeździłem na niemieckich blachach. Cytryna miała maskę i przedni zderzak w innym kolorze i wyglądała tragicznie, ale prowadziła się jak gokart i sprawiała mi dużo frajdy. Pierwsze auto, jakie kupiłem za własne pieniądze to BMW E32 730i. Niestety fundusze miałem wtedy bardzo skromne i auto było kupą złomu. Tylko, co z tego, skoro czułem się jak młody bóg po przesiadce z małego AX-a do wielkiej limuzyny.

Skąd pomysł na modyfikowanie aut, jak to się wszystko zaczęło?

Zawsze lubiłem grzebać przy autach. Bałem się ruszać mechaniki, więc brałem się za “bezpieczne” elementy, głównie wizualne. Motywację zawsze znajdowałem w internecie. Początkowo ideałem były dla mnie samochody seryjne w topowych wersjach, w przypadku BMW były to oczywiście M-ki. Do tej pory trzymam na dysku zdjęcia E34 M5, do których wzdychałem kilka lat temu. Doskonale pamiętam etap, na którym mój egzemplarz wyglądał, co najmniej tak samo dobrze jak te wymarzone sztuki ze zdjęć.

Jak poznaliście się z Twoim obecnym autem? Jak to było? Dlaczego wybór padł na nie?

Obecna beemka to jednocześnie mój pierwszy poważny samochód – mam go od 2007 roku. W domu od małego byłem bombardowany Mercedesami, ale gdy miałem wybrać auto dla siebie nie miałem wątpliwości, że musi to być BMW. Oczywiście pierwszy pomysł to seria 3, ale znalezienie zdrowej trójki jest bardzo trudne. Szybko okazało się, że to samo tyczy się większego modelu. Między innymi, dlatego zainteresowałem się kombi, czyli touringiem. Auto mało młodzieżowe, ale od razu mnie “kupiło”.

Z kim współpracujesz przy motoryzacyjnych projektach? Może robisz wszystko sam?

Kiedyś wszystko robiłem sam, ale przez zloty i imprezy tuningowe poznałem mnóstwo ludzi. W tej chwili każdemu zabiegowi towarzyszy ekipa znajomych. Są to jednocześnie pomocnicy, doradcy i szydercy. Taki kompas wyznaczający złoty środek między tandetą, szaleństwem i dobrym smakiem.

Jakie masz plany w stosunku do auta?

BMW jest ze mną od dawna i już jakiś czas temu podjąłem decyzję, że tylko ekstremalna sytuacja życiowa mogłaby zmusić mnie do sprzedaży. W planach są oczywiście dalsze modyfikacje i… Budowa kolejnego projektu, do kompletu.

Twoje auto marzeń?

Klasycznie. BMW E9. Do realizacji jest mi bliżej niż dalej, mam nadzieję, że uda się taki wóz kupić przed trzydziestką!

Niezapomniana motoryzacyjna przygoda?

Wspomniałem już wcześniej, że przez motoryzację poznałem wielu ludzi i to z nimi wiążą się najlepsze przygody. Mógłbym tu opisać dowolny wypad eventowy z ekipą znajomych, ale pewnie byście tego nie opublikowali;)”

 

SPECYFIKACJA

Pojemność – przed/po modyfikacji: Seryjnie 2.0, Obecnie 2.5

Moc – przed/po modyfikacji: 150/192

SILNIK: M50B25

UKLAD DOLOTOWY: Simota w carbonowej obudowie

UKLAD WYDECHOWY: Końcowy wydech z kwasiaka, przelot z końcówkami 76mm z M5

ZAWIESZENIE: Zmodyfikowany FK Automotive Highsport z wkładami KW, customowe cambery

UKLAD HAMULCOWY: Tarcze 348×36 + 336x24mm z zaciskami z E60 M5, przewody w stalowym oplocie, podwójne serwo hamulcowe

BODY-KIT: Zderzaki M-Technic, przednie błotniki poszerzone ok 2 cm na stronę

KOŁA: AC Schnitzer typ II Rennsport przód 9×18 (rant 3 cale, bęben 6 cali) ET6 + dystanse 20mm opony 205/40, tył 10,75×18 (rant 3,75 cala, bęben 7 cali) ET11 + dystanse 15mm opony 245/35

ŚRODEK: Fotele sportsitze, drewniana kierownica Nardi, drewniana gałka biegów i rączka ręcznego

CAR-AUDIO: Seryjny zestaw 10-cio głośnikowy z radiem BMW Business RDS i dołożonym wejściem bluetooth

INNE: Listwy i obrysówki oraz licznik z wersji US, listwy progowe M5

 

ZDJĘCIA: Marcin Bukowski Photography, Gust Foto & Design, Crisp’z Grupa, Camshot (Tomasz Radosz Photography)