Fabryka Pagani

Pagani to przede wszystkim piękno, ogromna moc, oraz dopracowanie w najmniejszym szczególe. Każde auto tej firmy jest zbudowane głównie z włókna węglowego i tytanu. Do samej fabryki możemy dostać się podczas specjalnych okresów dla turystów bądź z większą wycieczką. Nam udało się wejść do środka po rozmowie z przemiłą Panią z recepcji, która wpuściła nas na kilka ujęć. Już samo podwórko zrobiło ogromne wrażenie. Przywitała nas Pagani Zonda Tricolore. To wyjątkowe auto zostało wyprodukowane specjalnie ku czci 50-cio lecia włoskiej grupy akrobatów lotniczych “Frecce Tricolori”. JUż patrząc na samo auto mogliśmy poczuć drzemiącą w nim moc. Sześciolitrowy silnik V12 o mocy 678KM zapewniał pierwszą setkę po 3,4s oraz prędkość maksymalną w okolicach 350km/h. Zaraz po wejściu do budynku zobaczyliśmy Pagani Huyarę oraz Zondę R. Huyara jest najnowszym modelem marki Pagani. Została zaprezentowana w 2011 roku – początkowo nazywana w fazie projektu jako Zonda C9. Trudna nazwa Huyara odnosi się do boga wiatru.

Auto wyposażono w silnik V12 od AMG o pojemności 6.0l z dwoma turbosprężarkami. Generuje moc 730KM, dzięki czemu Huyara rozpędza się do 100km/h w 3,3s a jej prędkość maksymalna wynosi 378km/h. Ale Pagani to nie tylko prędkość, to też styl. Cały mechanizm skrzyni biegów został złożony z ponad 67-iu różnych elementów. Stworzenie samego napisu Huyara z jednolitego bloku aluminium zajmuje 24h. Poza pięknem Huyara jest bardzo zawansowana technicznie. Samochód wyposażony jest w cztery specjalne klapy stabilizujące go podczas zakrętów oraz przyśpieszania. Zonda R to auto typowo torowe niedopuszczone do ruchu ulicznego. Dramatycznie szybkie oraz drogie. 750 konny silnik V12 AMG zapewnia przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w jedyne 2,7s. Auto powstało w jedynie 15 egzemplarzach. Czas Zondy R na niemieckim torze Nurburgring to 6:47.5 minut. Ten dzień zapadł nam na długo w pamięci. Serdecznie zachęcamy do wakacji w północnych włoszech oraz odwiedzenia tego magicznego miejsca.