W przedostatnim już spotkaniu z Muzeum Mercedesa przedstawiam Wam samochody służby publicznej oraz samochody salonowe. Z dzisiejszej galerii chciałbym szczególnie wyróżnić wyjątkowego Mercedesa Transportera o przydomku Blue Wonder (niebieski cud). Ówcześnie najszybsza laweta świata powstała w 1954 roku bazując na rozwiązaniach z modelu 300S. Auto służyło głównie do przewozu Mercedesa SLR oraz W196. Wyposażona została w silnik pochodzący z 300SL o mocy 192 Koni mechanicznych, co pozwalało na osiąganie prędkości ponad 170 km/h. Auto znajdujące się na fotografiach to replika jedynego oryginalnego pojazdu, który trafił na złom w roku 1967 po przepracowaniu wielu ciężkich godzin transportując auta wyścigowe. Auto od pierwowzoru różni się między innymi zastosowanymi hamulcami tarczowymi zamiast oryginalnych bębnowych. Bez wątpienia niebieski cud przykuł moją uwagę najbardziej ze wszystkich samochodów znajdujących się w tym pomieszczeniu. Przechodząc do kolejnej Sali natknąłem się na samochody salonowe. Były to między innymi nowe Mercedesy C klasy w tym egzemplarz uczestniczący w testach wypadkowych modelu. Poza CL500 oraz S500 znajdowało się tam wiele modeli w wersjach AMG. Były to CLA45, ML63, E63, SLK55 oraz SL63. Zwróćcie uwagę również na przeszkloną ścianę prezentującą ewolucję kierownic, zegarów czy radio odtwarzaczy znanych z różnych Mercedesów. Zapraszam do zapoznania się z galerią, którą dla Was przygotowałem.
Dawid Doluk
ZOBACZ CZĘŚĆ 1 ZOBACZ CZĘŚĆ 2 ZOBACZ CZĘŚĆ 3 ZOBACZ CZĘŚĆ 4 ZOBACZ CZĘŚĆ 5 ZOBACZ CZĘŚĆ 7