W drugiej części galerii z muzeum Mercedesa w Stuttgarcie przygotowałem dla Was auta z lat 1960-1982. W Pierwszej Sali dominowały auta z serii 300. Szczególną uwagę przykuwały 300 SL oraz SLR. Pierwowzorem słynnego Gullwinga, czyli modelu 300SL był produkowany wcześniej model 300 S. Gullwing przejął po starszym bracie między innymi nowoczesny sześciocylindrowy silnik o pojemności 3.0L. Auto dysponowało mocą 220KM, co pozwalało na osiągniecie pierwszej setki w czasie 8,8s oraz prędkości maksymalnej 250km/h. Auto dzięki charakterystycznie otwieranym drzwiom przypominało mewę, dzięki czemu uzyskało przydomek Gullwing. Sposób, w jaki otwierały się drzwi był wymuszony przez sztywność nadwozia, o którą walczyli konstruktorzy Mercedesa. Auto miało niezwykle ciasne wnętrze, co wymusiło zastosowanie odchylanej kierownicy pomagającej przy wsiadaniu. Kolejnym autem, któremu chciałbym poświęcić uwagę jest bliźniaczy model 300SL, czyli 300SLR. Ten model został zapamiętany przez wszystkich miłośników motorsportu przez zwycięstwo Stirling Mossa w wyścigu Mile Miglia. Kierowca wyruszył o 7: 22 oraz posiadał numer 722. Auto w swoim okresie czasu było najszybszym samochodem świata. Ku czci Stirling Mossa oraz modelu 300SLR Powstała specjalna wersja Mercedesa SLR o oznaczeniu 722.
Kolejnym ciekawym modelem znajdującym się w muzeum był koncept ESF 22. Auto z 1973 zostało wyposażone w poduszki powietrzne oraz napinacze pasów. Ostatnim autem, które chciałbym wyróżnić w tej części galerii jest Mercedes Benz 300 Messwagen. Auto służyło do rejestrowania odczytów prototypów za pomocą długiego kabla, którym połączone było z autem testowym podczas jazd. Auto pomiarowe wyposażone było w sześciocylindrowy silnik o mocy 160 koni mechanicznych, co pozwalało na osiągnięcie 165 km/h. Zapraszam do zapoznania się z galerią.
Dawid Doluk
ZOBACZ CZĘŚĆ 1 ZOBACZ CZĘŚĆ 3 ZOBACZ CZĘŚĆ 4 ZOBACZ CZĘŚĆ 5 ZOBACZ CZĘŚĆ 6 ZOBACZ CZĘŚĆ 7