Muzeum Mercedesa Part 3

Trzecia części galerii z muzeum słynnej Niemieckiej marki to auta celebrytów oraz pojazdy, które zasłynęły według Mercedesa swoją niezawodnością oraz ilością wyprodukowanych egzemplarzy. Zaczynając od aut znanych osobistości, jako pierwszy po wejściu do sali w oczy rzuca się wiśniowy Mercedes 500 SL należący do Księżnej Diany. SL wyposażony został w pięciolitrowy silnik V8 o mocy 326 koni mechanicznych, co pozwalało na osiągnięcie prędkości 250 km/h. Samochód księżnej pochodzi z roku 1991. Kolejnym autem, który kojarzony jest przede wszystkim z papieżem Janem Pawłem II jest oczywiście Mercedes Benz 230 G Papamobile. Pojazd zbudowany został na płycie podłogowej słynnej Gelendy z roku 1980. Zmodyfikowana G klasa otrzymała silnik o mocy 100 koni mechanicznych, co pozwalało na rozwinięcie niezbyt imponującej prędkości 131 km/h. Ogromne wrażenie wywarł na mnie czarny Mercedes 600 Pullman w wersji rządowej. Auto w stosunku do cywilnej wersji dostało podwyższony dach oraz zostało w pełni opancerzone. Pullman pochodzi z 1965 roku i posiada silnik 6.3 V8 deklarujący moc 250 koni mechanicznych. Mimo klasycznych linii limuzyna bez wątpienia zwraca na siebie uwagę swoją wielkością, klasą oraz ekskluzywnością. Chyba każdy z Was mniej lub bardziej kojarzy kultowy już film pod tytułem Jurassic Park-The Lost World. Jednym z jego charakterystycznych elementów są pojazdy, którymi poruszali się główni bohaterowie na planie filmu. Były nimi specjalnie przygotowane Mercedesy ML 320 z 1997 roku. Zanim suvy zagrały w filmie zostały przemalowane w kolory moro, wyposażone w dodatkowe orurowanie oraz oświetlenie, wyciągarki oraz terenowe opony. Autem, które chyba najbardziej przypadło mi do gustu był Mercedes Benz 190 E 2.3 AMG należący do Ringo Starr-a, czyli perkusisty the Beatles. Egzemplarz z 1984 roku został wyposażony w sportową kierownicę, zmodyfikowany układ wydechowy, czarne aluminiowe felgi oraz mocniejszy silnik 2.3 Litra o mocy 150 koni mechanicznych. Nasi zachodni sąsiedzi słyną ze swoich drużyn piłkarskich, więc nie mogło zabraknąć również repliki autokaru, który woził reprezentację w roku 1974 podczas mistrzostw świata. Zapraszam do galerii, którą dla Was przygotowałem

Dawid Doluk


ZOBACZ CZĘŚĆ 1 ZOBACZ CZĘŚĆ 2 ZOBACZ CZĘŚĆ 4 ZOBACZ CZĘŚĆ 5 ZOBACZ CZĘŚĆ 6 ZOBACZ CZĘŚĆ 7